Strategisk hjælp, PR, medie- og budskabstræning, krisehåndtering

Det vigtigste er at tænke først

Efter +25 år i medielandskabet både som journalist, rådgiver og kommunikationsmenneske, har jeg prøvet det meste, hvad angår at komme til orde i det offentlige rum – både i Danmark, Europa og USA. Udgangspunktet for mit arbejde med kunder er at tænke før man farer afsted og eksekverer.  Holder dit budskab længere end til næste uge? Er der nogen – udover dig selv – der gider hører fra dig? Er der sammenhæng mellem det, du vil ud med og din virksomheds strategi , handlinger og mål? Det er nogle af de spørgsmål, det kan betale sig at tage stilling til, inden man som virksomhed siger noget til nogen. Kravene til at holdning og handling hænger sammen er den nye normal.

Forberedelse er næste skridt. Har du selv tygget budskabet igennem, så det hænger sammen, kan leveres og tåle modstand når det rammer virkeligheden. Det er vigtigt at forstå den kontekst du taler ind i og være klar til at blive modsagt. 

Dernæst er der mange kanaler og måder man kan vælge og ikke alle passer lige godt til alle anledninger og de ønskede mål. 

Den slags har jeg tænkt på og beskæftiget mig med i en årrække.